Sunday, March 25, 2012

Om du inte har planerat till imorgon..

..så har jag gjort det åt dig. Vårblommor, det måste gå att få in i de flesta ämnen! (Skriva dikter i svenska, lära uppbyggnad i biologi, kemi, fysik, allemansrätten i samhällskunskap, teckna av i bild, fotografera i bild, jobba med symmetri och geometriska former i matematik, idrotta i skogen) Jag har använt mig av den superenkla tjänsten Quizlet. Du väljer bara med hjälp av Quizlet ut ett antal bilder från Flickr på det du vill lära. Enkelt gör du sedan flashcards och olika typer av test, som du kan dela på olika sätt. Jag väljer att bädda in här på bloggen men det fungerar kanske bättre att länka så jag gör det med. Klicka på bilden av blomman så visas blommans namn. Pröva de olika testen också. Och ja, det är förberett för utskrift också om man så vill.